Reception:Hello! Mr. S, this is Dr. M"s office. How are you today?
안녕하세요? M치과입니다.
Patient :Oh! hi! I am doing fine and I was just thinking about your office.
아,안녕하세요? 그렇지않아도 M치과 생각하고 있었어요.
Reception:Really! I am calling for your 6 month check-up and cleaning.
그러셨어요? 6개월 정기 검진과 클리닝때문에 전화드렸어요.
Patient :Right! I really need a good cleaning, I have bad coffee staining and some bleeding gum on my old crown area.
맞아요. 커피를 많이 마셔서인지 치아에 얼룩도 심하고 오래된 보철물 주위로 피가 나서
꼭 하고 싶어요.
Reception:If you could make coming wednesday, 6th at 10am, our hygeinist will clean your teeth and Dr M could also check your bleeding gum. Can you wait until 6th?
6일 수요일 10시에 오시면 우리 치위생사에게 클리닝을 하고 선생님께 점검도 받을수 있는데
그때까지 기다리셔도 될까요?
Patient :Of course, I could wait. Thank you for your reminding call.
괜찮아요. 기다릴 수 있어요. 그리고 잊지 않고 recall 전화주셔서 감사합니다.
Reception:Then, we will see you next week.
그럼, 다음주에 뵙겠습니다.